МЭТА і ЗАДАЧЫ ШКОЛЫ НА 2021/2022 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
Мэта педагагічнага калектыву:
стварэнне камфортнага адукацыйнага асяроддзя, якое садзейнічае раскрыццю індывідуальных асаблівасцей вучняў, усебаковаму развіццю асобы, якая забяспечвае магчымасці да самаразвіцця і самарэалізацыі ў сучасным грамадстве.
Асноўныя задачы школы і педагагічнага калектыву:
працягнуць працу па павышэнні якасці ведаў вучняў праз удасканаленне форм і метадаў правядзення вучэбных і факультатыўных заняткаў, у тым ліку ў межах дапрофільнай падрыхтоўкі і профільнага навучання; стварэнне ўмоў для развіцця творчых здольнасцей вучняў у працэсе вучэбнай і даследчай дзейнасці;
прадоўжыць работу па ўдасканаленні прафесійнай кампетэнцыі педагогаў праз асабістае развіццё, авалоданне элементамі сучасных педагагічных тэхналогій, абагульненне і распаўсюджванне станоўчага вопыту ттворча працуючых настаўнікаў, фарміраванне матывацыі да бесперапыннай адукацыі, актывізацыю працэсу самаразвіцця і самаадукацыі;
працягнуць працу па ўдасканаленні інфармацыйнай кампетэнцыі педагогаў у вобласці арганізацыі работы асабістага сайта настаўніка з мэтай павышэння вучэбнай матывацыі вучняў на вучэбных занятках, у пазакласнай рабоце;
забяспечыць якаснае развіццё сістэмы выхавання праз выхаванне ўсебакова развітай асобы, якая свядома ўдзельнічае ў сацыяльным жыцці грамадства, праз фарміраванне светапогляду як сістэмы поглядаў на навакольны свет, грамадства, другіх людзей і самога сябе;
прадоўжыць выкананне паказчыкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця, санітарных правіл і норм, умацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы прадметных кабінетаў.
«УДАСКАНАЛЕННЕ ПРАФЕСІЙНАЙ КАМПЕТЭНТНАСЦІ ПЕДАГОГА ВА ЎМОВАХ АБНАЎЛЕННЯ ЗМЕСТУ АДУКАЦЫІ»
МЭТА: удасканаленне сістэмы кіравання адукацыйным працэсам, узроўня педагагічнага майстэрства педагогаў і іх кампетэнцый па пытаннях сучаснага зместу адукацыі і забеспячэнне стабільных вынікаў вучэбнай дзейнасці на аснове праектавання рэфлексійна-творчага асяроддзя навучання;
удасканаленне сістэмы кіравання адукацыйным працэсам, узроўня педагагічнага майстэрства педагогаў і іх кампетэнцый па пытаннях сучаснага зместу адукацыі і забеспячэнне стабільных вынікаў вучэбнай дзейнасці на аснове праектавання рэфлексійна-творчага асяродку навучання.
ЗАДАЧЫ:
1. Прымяненне сучасных педагагічных тэхналогій і методык, рацыянальнае выкарыстанне рэсурсаў вучэбнага занятку;
2. Удасканаленне адукацыйнай прасторы школы, стварэнне ўмоў для рашэння пазнаваўчых і камунікатыўных задач;
3. Забеспячэнне высокага метадычнага ўзроўню правядзення ўсіх відаў заняткаў і мерапрыемстваў;
4. Павышэнне ўзроўню інфармацыйнай культуры педагогаў праз работу над самаадукацыяй;
5. Стварэнне спрыяльных умоў для атрымання вучнямі якаснай адукацыі пры захаванні здароўя;
6. Стварэнне ўмоў для паспяховай самарэалізацыі вучняў з рознымі адукацыйнымі магчымасцямі.
АСНОЎНЫЯ ЭТАПЫ РАБОТЫ
2019/2020 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
ПАДРЫХТОЎЧЫ ЭТАП
1. Абаснаванне актуальнасці тэмы педагагічнага даследавання.
2. Вывучэнне нарматыўных дакументаў, метадычных рэкамендацый па праблеме.
3. Знаёмства з вопытам работы другіх адукацыйных устаноў.
4. Дыягностыка ўзроўню прафесійнага майстэрства, матывацыі і гатоўнасці педагогаў да работы над дадзенай тэмай.
5. Гутаркі з педагогамі, увядзенне ў праблему даследавання.
6. Анкетаванне «Прафесіянал - хто ён?».
7. Стварэнне рабочых груп па вызначэнні мэтавых установак і зместу педагагічнага даследавання.
8. Абаснаванне выніку праекта.
9. Пачатковы маніторынг (псіхалагічныя дыягностыкі: матывацыі навучання ў межах тэмы даследавання, мікраклімату ў класах і псіхалагічнай камфортнасці).
10. Вызначэнне метадаў і распрацоўка крытэрыяў для правядзення маніторынгу ў працэсе даследчай дзейнасці.
11. Вызначэнне зместу і форм самакантролю, форм справаздачы і аналізу атрыманых вынікаў.
2020/2021 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
ПЛАНАВА-ПРАГНАСТЫЧНЫ ЭТАП
1. Вывучэнне літаратуры па тэме. Стварэнне метадычных фарміраванняў для работы над праблемай
2. Вызначэнне тэм мікрадаследаванняў педагогаў. Арганізацыя і планаванне работы педагогаў па тэме даследавання.
3. Арганізацыя павышэння кваліфікацыі педагагічных работнікаў.
4. Арганізацыя работы педагогаў школы па самаадукацыі.
5. Карэкціроўка планава-прагнастычнай дзейнасці ў межах работы над праблемай.
6. Планаванне работы пастаянна дзеючага семінара, навучальных семінараў, семінараў-трэнінгаў для педагогаў школы.
7. Распрацоўка рэкамендацый.
8. Правядзенне індывідуальных кансультацый для ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу.
9. Удасканаленне структуры метадычнай службы для арганізацыі і суправаджэння даследчай дзейнасці па метадычнай тэме.
2021/2022 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
ПРАКТЫЧНЫ ЭТАП
1. Разгляд прамежкавых вынікаў даследавання па праблеме на пасяджэннях метадычных фарміраванняў.
2. Арганізацыя і правядзенне метадычных пасяджэнняў, кансультацый, супервізій.
3. Правядзенне тэматычных семінараў-практыкумаў, трэнінгаў, круглых сталоў і др.
4. Укараненне і адаптацыя элементаў педагагічных тэхналогій, метадаў, прыёмаў, форм, якія садзейнічаюць павышэнню якасці адукацыі.
5. Работа педагогаў школы па тэмах мікрадаследаванняў.
6. Распрацоўка і сістэматызацыя метадычных матэрыялаў згодна метадычнай тэме.
7. Удасканаленне адукацыйнага працэсу, фарміраванне перадавога педагагічнага вопыту ў межах школы.
2022/2023 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
ПРАКТЫЧНЫ ЭТАП
1. Майстар-класы, урокі для дарослых, адкрытыя ўрокі педагогаў.
2. Справаздачы педагогаў па тэмах самаадукацыі.
3. Прадстаўленне і абарона вопыту настаўнікаў па тэме даследавання .
4. Павышэнне кваліфікацыі педагогаў на базе ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі», «Брэсцкі абласны інстытут развіцця адукацыі».
5. Арганізацыя сістэматычнай вучобы (семінары, практыкумы, індывідуальныя і групавыя кансультацыі і г.д.) і самаадукацыі па праблеме.
6. Аператыўныя пасяджэнні з удзельнікамі даследчай дзейнасці.
7. Стварэнне партфоліа педагогаў.
8. Удзел у рабоце школьных, гарадскіх, абласных, рэспубліканскіх семінараў, канферэнцый.
9. Удзел у рабоце педагагічных саветаў, у навукова-метадычных конкурсах.
2023/2024 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД
АБАГУЛЬНЯЮЧЫ ЭТАП
1. Сістэмны аналіз і абагульненне вынікаў педагагічнага даследавання па метадычнай тэме (выніковая справаздача).
2. Выніковыя пасяджэнні метадычных фарміраванняў.
3. Рэкамендацыі па фарміраванні і ўдасканаленні прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў.
4. Абагульненне вопыту работы педагогаў школы.
5. Сістэматызацыя накопленага матэрыялу.
6. Трансляцыя перадавога педагагічнага вопыту ў навукова-метадычных выданнях, СМІ і др.